Het optimaliseren van een juridische website zodat deze goed wordt gevonden wordt SEO genoemd. Echter zoals bij alle soorten van marketing zijn ook hier goede en slechte manieren om ervoor te zorgen om succesvol te zijn. Hieronder hebben wij de 5 meest gemaakte SEO fouten beschreven.
Veelvoorkomende fouten bij juridische websites
SEO fout 1: Inkopen van links
Als andere websites naar uw pagina linken is dat voor Google een indicatie dat de informatie op die pagina interessant is. Echter als Google erachter komt dat u heeft betaald voor de link zal uw site worden bestraft. De site zal dan niet meer bovenaan in de zoekmachine verschijnen.
fout 2: Duplicate content
Goedgeschreven content is de belangrijkste indicatie voor Google dat uw site belangrijk is. Het kopiëren van teksten wordt echter zwaar bestraft. Google heeft vroeg of laat door dat de site geen meerwaarde heeft en zal de site dan ook niet meer voorschotelen aan haar bezoekers.
fout 3: Slechte structuur van uw site
De webbouwer van uw site moet zich aan bepaalde regels houden. Het is belangrijk dat de opbouw van de site SEO friendly is. Een eenvoudige manier om te kijken of dit het geval is bij uw site is om naar de bron te gaan (rechtermuisknop) van uw site. en te zoeken op
h1 en h3 als deze code niet in uw site wordt gevonden is dit vaak een indicatie dat de site niet goed is opgebouwd.
fout 4: Te hoge zoekwoorddichtheid
Sommige advocaten denken dat als zij het woord waarop zij willen worden gevonden maar vaak genoeg gebruiken in hun teksten dat Google hun goed indexeert. Echter zit hier een maximum aan. Het gebruik moet tussen de 2 – 5 % liggen.
en SEO fout nr. 5: Geen gebruik maken van meta description
Als uw site zichtbaar is bij de eerst 4 resultaten is het belangrijk om uw meta description goed op te bouwen. Dit zijn namelijk de teksten die personen te zien krijgen als zij in Google de pagina te zien krijgen. U moet hier dus de lezer overtuigen dat uw site antwoord geeft op de vraag die de bezoeker heeft.