Grote advocatenkantoren zijn de laatste jaren aan het experimenteren met whitepaper marketing. Whitepaper marketing is een effectieve manier van pull marketing is, mits goed ingezet. Echter worden er vaak nog veel fouten gemaakt.
De meest voorkomende fout is:
Teveel bedrijfsinformatie en reclame
Het doel van een whitepaper is kennis overbrengen naar een professional die op zoek is naar een oplossing voor een juridisch probleem dat speelt binnen zijn bedrijf. Door het geven van deze informatie krijgt de lezer een positieve indruk van het advocatenkantoor en de expert die de whitepaper heeft geschreven. Je overtuigd een potentiële klant door je kennis te delen en niet door heel hard te roepen over welke kennis je allemaal beschikt.
Als je een inhoudelijk interessante whitepaper hebt geschreven of laten schrijven is het natuurlijk ook belangrijk dat de doelgroep wordt bereikt en de whitepaper ook daadwerkelijk gaat lezen.
Onduidelijke landingspagina
Op de landingspagina van de whitepaper moet duidelijk zijn dat deze whitepaper geen verkapte brochure is maar een document waarin relevante kennis wordt gedeeld. Het is dus belangrijk dat op de downloadpagina deze informatie staat:
- Welk juridisch probleem wordt opgelost in de whitepaper
- Hoe kan de whitepaper helpen om de omzet vergroten/kosten verlagen